понедељак, 20. април 2009.

Slatko od ruza


Nedavno sam listala jedan stari kuvar i tu sam naisla na stare recepte koji su mi zamirisali na Nis iz mog detinjstva i na bakinu malu kuhinjicu gde smo se svi rado okupljali pa smo dugo,dugo sedeli i prepricavali razne dogadjaje.
Tema nije ni bila vazna, bilo je vazno da smo svi na okupu i da je nasoj bakici to i bio cilj jer je najvise na svetu volela da okupi svoju decu i unuke,a da zatim sedne u svoju lepu stolicu za ljuljanje i da nas gleda dok su joj ponos i sreca ispunjavali grudi.

Dvoriste nam je bilo dugacko i prostrano i bilo je tu ruza,dve sljive i jos puno razlicitog cveca koje je baba volela.

Od tih majskih ruza je ponekad pravila slatko i ja se jos secam tog ukusa detinjstva i tog slatkastog mirisa koji dolazi od njenih ruku.
Za slatko od ruza je potrebno naci nekalemljene majske ruze.
Pravi se tako sto se uzme oko 60 grama latica majskih ruza koje se stave u litar vode koja vri pa ih tako kuvati oko 15 minuta.
Voda ce pozeleneti ali kad stavite posle tih 15 minuta kuvanja 1 kilogram secera i sok od jednog limuna ili pola kesice rastvorenog limontusa,zelena voda ce dobiti lepu boju rubina.
Kuvati slatko dok se ne zgusne dovoljno.
Proverite gustinu tako sto cete na ivicu tanjira staviti kap soka u kome se kuva slatko i ako se ta kap ne razliva onda vam je gustina slatka dobra.
Tada skinete slatko sa sporeta,obavezno mu skinuti penu a preko serpe stavite vlaznu krpu i tek sutradan ga sipajte u tegle.
Lako zar ne a tako mirise na detinjstvo.....

2 коментара:

  1. Predivno ! I mene si vratila u detinjstvo.

    ОдговориИзбриши
  2. pozdrav ja juce sam kupio jednu teglu slatko od ruze pa jako mi se svidelo pa rekoh da vidim kako se pravi ,hala na receptu stvarno jako lepo mirise hvala na trudu .

    ОдговориИзбриши